Friday 13 January 2012

be yourself:)

its about life...btul la nie memang coretan satu kehidupan,satu perjalanan untuk menjadi seorang insan. coretan perjalanan seorang remaja yang bakal menginjak usia ke alam dewasa, coretan perjalanan seorang sahabat dan orang-orang yang muncul dan pergi sepanjang perjalanan hidup ni.
orang lain dapat ceritakan segala pengalaman dan hikayat hidup dalam bentuk puisi, sajak, cerpen, novel dan segala bentuk yang boleh diluahkan. tapi aku sendiri bukan orang yang pandai berbahasa apatah lagi melukis dan melakar. seorang insan biasa yang tak dikurniakan apa0apa kelebihan untuk meluahkan perasaan.
kita tak perlu tiru orang lainkan?cukuplah dengan hanya menjadi diri sendiri. kalau kita ikut orang,kenapa perlu macam tu. jadilah seorang insan yang ada identiti sendiri. kadang-kadang terlintas jugak dalam hati ni nak jadi macam orang tu, macam orang ni...tapi, setiap orang dikurniakan kelebihan dan kekurangan (even ak pun x atu ape kelebihan akuXD)...kita ambik contoh sesorang tu untuk jadi berjaya macam dia, tapi kita tak boleh nak jadi diri dia, sebab dia adalah dia.
daari segi fesyen tak tau la nak cakap macam mana, tapi yang pasti, setiap orang tertarik dengan kecantikkan dan keindahan bukan. bila kita tengok orang ni pakai selendang gaya macam ni,'ish,lawanya,aku pun nak buat macam nilah'...pun ikut gaya dia..tapi bagi aku rasanya tak salah kot...sekurang-kurangnyer tak ada la sampai nak bawa krisis identiti kat diri sendiri.
live.life.laugh
jadi diri sendiri tak perlu jadi orang lain...*ingatkan diri sendiri juga:)*

No comments:

Post a Comment